Årsmøte for 2016 den 28.04.2017

Påmelding må skje innen 14. april 2017 (Langfredag)!
Vennligst benytt påmeldingskjemaet.

Årsmøtet i NFFA som avholdes fredag 28. april 2017 og samling for 2017 resten av helgen på Hafjell Hotell har også i år et veldig spennende og innholdsrikt program. Som dere ser av programmet, har vi mange spennende innslag å se fram til. Vi håper så mange som mulig vil komme.
Vi skal i år altså være på Hafjell Hotell i bunnen av alpinbakken på Hafjell, ca 15 km nord for Lillehammer. Vi har fått en veldig god avtale med hotellet, og vil ha hotellet så å si for oss selv denne helgen.

Vi regner med at snøen er borte, og heisanlegget er stengt. Vi har likevel klart å få på plass et spennende opplegg for helgen. Hotellet har egen inngang til et 900kvm stort lekeland, som vi kan benytte oss av hele helgen.
I tillegg ligger hotellet vegg i vegg med Lilleputthammer, hvor vi skal leke og kose oss på lørdagen. Her blir det aktiviteter for store og små.

Litt informasjon om hvordan man kan komme seg til Hafjell og hotellet

Man kan komme til Hafjell med buss, tog eller bil.
Bil:
Adresse til hotellet er: Hafjell Hotell, Hundervegen 33, 2636 Øyer.
Koordinater: WGS 84: N 61 14.372', E 10 26.320' eller WGS - desimal: 61.23953, 10.43867 eller EUREF 89: 6790317, 577221
Tog:
Man kan gå av toget på Lillehammer stasjon eller Hunderfossen stasjon. Lillehammer stasjon har ankomst og avgang hver time mot Oslo og Gardermoen.
Vi vil ha tilgang til biler og minibusser, og vil hente dere der dere går av buss eller tog. Si ifra når dere kommer når dere melder dere på, eller ring eller send mail til styret, så organiserer vi transport. Vi har som sagt tatt dette med i planleggingen, så ikke vær redd for å gi beskjed.
Fra Gardermoen med tog til Lillehammer eller Hunderfossen (sjekk om toget stopper på Hunderfossen!).
fra Trondheim med tog til Hunderfossen (sjekk om toget stopper på Hunderfossen!) eller Lillehammer.
Buss:
Fra Lillehammer Skysstasjon (som ligger ved siden av Jernbanestasjonen) går lokalrute 242 mot Øyer. Avgang ca hver time. Og går ca halv time etter tog ankommer. Pristakst 2 soner. Holdeplass Quality Hotell - som er midt mellom to hoteller - begge under 100 m fra holdeplass. "Vårt" hotell har stort blått skilt på taket.
Fra Stavanger - Oslo - Trondheim går også Lavprisekspressen. Billett bør her forhåndsbestilles! Mange holdeplasser stopper de kun ved forhåndsbestilling. Nærmeste holdeplass for denne bussen heter i følge bussselskapet MeetingPoint Hafjell - som bør være samme holdeplass som for lokalbuss 242 (om de stopper ved selve MettingPoint så er det bare 100 m fra vårt hotell).

Mulighet for ekstra døgn

De av dere som ønsker å bli til mandag 1.mai, kan gjøre dette mot et lite tillegg.
Kr 595,- per voksen i dobbeltrom, inkl. frokost
Kr 790,- per voksen i enkeltrom inkl frokost
Kr 250,- per barn i rom med voksen, per natt inkl. frokost (0-15 år)
Barn over 15 år går som voksne.
De som ønsker å benytte seg av muligheten til ekstra døgn bestiller dette direkte hos hotellet etter påmeldingsfristen 14. april og henviser til NFFA medlemssamlingen.

NFFA Årsmøtepapirer 2016 for samling 2017 som zip-fil

Skjema for Reiseregning for deltakelse på medlemsamling 2017 på Hafjell Hotell. Dette gjelder kun for medlemsamlingen 2017 og årsmøtet.

Program 28.04 - 30.04.2017 blir omtrent som følger (sist oppdatert 22.04.2017 kl 21:30):

Fredag

Fra 16 00 Velkommen og innsjekk.
Hvor: Ved hovedinngang
Aktivitet BARN: Finne fram, og bli kjent. Kan f.eks. besøke Lekeland.

18 30 - 20 00 MIDDAG Buffet

20 00 - 20 15
Aktivitet VOKSEN: VELKOMMEN - KORT PRESENTASJON
Aktivitet BARN: Sammen med de voksne

20 15 - 21 30
Aktivitet VOKSEN: ÅRSMØTE - Obligatorisk frammøte for minst en pr familie

ca. 20 15 -
for de som ikke er på Årsmøtet: Sosialisering med uformelt samvær.
Alle samles etter årsmøtet ca. 21 30.
Kaffe. Te. Frukt.

Etter 21 30 kan alkohol nytes i Puben for de som ønsker.

Lørdag

08 00 - 09 30 FROKOST

09 45 - 10 30
Aktivitet VOKSEN: NFFA sin Likeperson satsing ved Arild. +Likepersondiskusjon
Aktivitet BARN: detaljer kommer senere.

10 45 - 13 00
Aktivitet VOKSEN: Eivind Knudsen – «Rettigheter for personer med synshemming» Eivind Knudsen har en del av oss stiftet bekjentskap med før - bl.a. i 2014.
Om seg selv: «Jeg jobber som advokat/juridisk rådgiver i Rehabiliteringsavdelingen i Norges Blindeforbund. Arbeidet går i hovedsak ut på å yte juridisk bistand til forbundets medlemmer og andre synshemmede. De rettsområdene jeg arbeider mest med er velferdsrettigheter, lovgivning om tilgjengelighet og universell utforming, samt saker om pasientskadeerstatning. Etter juridisk embetseksamen ved Universitetet i Oslo fra 2006 arbeidet jeg tre år som krigsadvokatfullmektig ved Generaladvokatembetet – øverste militære påtalemyndighet i Norge. Jeg ble ansatt i Blindeforbundet i mars 2010.»
Eivind vil følge oss frem til middag lørdag. Han vil være tilgjengelig for personlige henvendelser fra de som måte ønske.
Aktivitet BARN: detaljer kommer senere. Lekeland er åpent fra kl 1100

13 00 - 16 00 Aktivitet for alle med lunch i Lilleputthammer

16 00 - 18 00
Aktivitet UNGDOM (12+) og VOKSEN: «Janken Baalsrud vil snakke om selvbilde hos ungdom, kognitiv atferdsterapi og nettbehandling. Og kommer til å trekke inn forskningsstudiet UNG Face IT underveis i foredraget.»
Om seg selv forteller han: «Jeg tok bachelor i spesialpedagogikk før jeg gikk over til psykologien. Jeg liker anvendt forskning, og er derfor veldig glad for at jeg får jobbe med UNG Face IT. Har ellers jobbet i en bolig for funksjonshemmede i ni år. Er utrolig glad i musikk, og har noen musikkfag bak meg også. Hvorfor mennesker oppfatter toner forskjellig, selv om det er de samme frekvensene som treffer ørene våre, var det som gjorde at jeg ble interessert i hjernen og det kognitive. »
Janken vil følge oss frem til lunsj søndag.
Aktivitet BARN: Detaljer kommer senere. Lekeland er åpent fra kl 1100 til 1800

18 30 - 20 00 MIDDAG Buffet

20 00 -
Sosialt samvær for alle. Kake, frukt, brus mm.
Innsamling til Wangode prosjektet.
Innslag
Quizz

Etter 21 30 kan alkohol nytes i baren for de som ønsker.

Søndag

08 00 - 09 30 FROKOST

09 45 – 11 30
Erfaringsmyldring omkring sosiale mestringsteknikker når synet ikke er helt på vår side. Ledet av René, Jarle og Arild. +Likepersondiskusjon
Aktivitet BARN: Detaljer kommer senere. Lekeland er åpent først fra kl 1100

11.30 – 12 00
Utsjekk av rommene
Aktivitet BARN: Detaljer kommer senere

12 00 - 13 00
Aktivitet VOKSEN: Evaluering og avslutning
Aktivitet BARN: Sammen med de voksne
Evalueringsark deles ut ila formiddagen. Husk å levere!

13 00 til 14 00 LUNSJ

14 30 Avreise
Hvor: Ved inngangen
Felles transport til Lillehammer / Hunderfossen for de som trenger